;
Advertisement
Kategorie
  • Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)

    5 lat ago
    Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993r.   Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych na YT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedruków są na internecie.   Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu :http://youtu.be/UoaI-NuGBN4   Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z
  • Ubezpieczenie samochodu

    5 lat ago
    Niezwykle ważną kwestią przy posiadaniu samochodu jest jego ubezpieczenie. Oprócz badania technicznego jest to druga najważniejsza rzecz, jaką powinno mieć auto. Ubezpieczenie samochodu pozwala na poczucie bezpieczeństwa, jak również brak obaw, że w razie jakichkolwiek kolizji, uszkodzeń auta będziemy musieli pokryć jego naprawę z własnej kieszeni. W zależności od rodzaju pakietu na jaki się zdecydujemy,
  • Przyjemne podróże

    5 lat ago
    Zwiedzanie nie znanych nam dotąd rejonów jest dla nas nie tylko wielkim przeżyciem ale i przyjemnością. Każdy z nas lubi podróżować a wielu przypadkach wcale nie musimy jechać daleko jechać aby zobaczyć nie znane krajobrazy. Chętnie wybieramy się w niedalekie okolice przy okazji wolnych weekendów. Kilkunastu znajomych i samochód i przygoda jest około godziny od
Archiwa
Listopad 2018
P W Ś C P S N
« Sie    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)

47

Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993r.

 

Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych na YT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedruków są na internecie.

 

Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu :http://youtu.be/UoaI-NuGBN4

 

Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z 2012/13 roku ale do samochodów z lat 80 tych,których testy zderzeniowe też są dostępne na YT i necie(foto).Polonez nie był tak bezpieczny jak ówczesne Mercedesy,Saaby,Volvo serii 200 i 700, Audi 100/200.Ale ówczesny Passat,Golf,Escort,Ascona,Sunny,Civic,Accord itp były bardzo słabiutkie w twej kwestii.”Moda” na bezpieczeństwo przyszła wraz z początkiem lat 90-tych i trwa do dziś…

 

—————————————————————————-

 

W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D,gdyż został zaprojektowany do spełnienia amerykańskich norm zderzeniowych (planowany był eksport).

 

Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia „zachodnia” .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć) testów zderzeniowych publikowanych w zachodniej prasie lat 80/90 tych.Masa własna Poloneza (ok. 1100-1200kg wobec 900-1000kg zachodnich konstrukcji tamtych lat) nie brała się z wyposażenia 🙂

 

Brak poduszek na przełomie lat 80/90 tych nie wpływał na wyniki bo… poduszki w wielu zachodnich pojazdach okazywały się bezużytecznym dodatkiem (zły moment odpalenia i/lub wypuszczenia powietrza czy nawet kierunek działania w wyniku przemieszczenia kolumny kierowniczej).

FSO Polonez,polskie samochody,borewicz,kredens,PRL,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.