;
Advertisement
Kategorie
  • Transport międzynarodowy

    5 lat ago
    Dostarczanie paczek do odbiorców jest bardzo odpowiedzialnym i trudnym zadaniem. Firm się tym zajmujących jest jednak coraz więcej, jednak tylko nieliczne mogą się poszczycić wykonywaniem usług najwyższej jakości i w krótkim czasie. To właśnie te najpopularniejsze i najbardziej znane na całym świecie są tymi, z których usług warto korzystać. Przewożą ładunek nie tylko samochodami, pociągami
  • Osoby korzystające z wypożyczalni dłużyc

    7 miesięcy ago
    Wypożyczalnie dłużyc są tymi miejscami w których można wypożyczyć różnej wielkości dłużyce wykorzystywane do wyciągania i przewożenia na dalsze trasy praktycznie wszystkich nietypowych pojazdów mechanicznych. Dlatego zapotrzebowanie na nie jest przedstawiane przez osoby uczestniczące w rajdach samochodowych oraz przez użytkowników dróg posiadających bardziej nietypowe pojazdy.
  • Czy system SAP jest najlepszy na rynku?

    3 tygodnie ago
    Narzędzia ERP są chętnie wykorzystywane zarówno w dużych firmach, jak i średnich i małych przedsiębiorstwach. Pozwalają one gromadzić dane i je przetwarzać, a następnie na podstawie sporządzonych raportów i analiz dokonywać trafnych decyzji dotyczących rozwoju firmy oraz optymalnie zarządzać jej zasobami. Jednym z dostawców tego typu oprogramowania jest SAP. System SAP ma tę zaletę, że
Archiwa
Styczeń 2019
P W Ś C P S N
« Gru    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)

47

Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993r.

 

Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych na YT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedruków są na internecie.

 

Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu :http://youtu.be/UoaI-NuGBN4

 

Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z 2012/13 roku ale do samochodów z lat 80 tych,których testy zderzeniowe też są dostępne na YT i necie(foto).Polonez nie był tak bezpieczny jak ówczesne Mercedesy,Saaby,Volvo serii 200 i 700, Audi 100/200.Ale ówczesny Passat,Golf,Escort,Ascona,Sunny,Civic,Accord itp były bardzo słabiutkie w twej kwestii.”Moda” na bezpieczeństwo przyszła wraz z początkiem lat 90-tych i trwa do dziś…

 

—————————————————————————-

 

W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D,gdyż został zaprojektowany do spełnienia amerykańskich norm zderzeniowych (planowany był eksport).

 

Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia „zachodnia” .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć) testów zderzeniowych publikowanych w zachodniej prasie lat 80/90 tych.Masa własna Poloneza (ok. 1100-1200kg wobec 900-1000kg zachodnich konstrukcji tamtych lat) nie brała się z wyposażenia 🙂

 

Brak poduszek na przełomie lat 80/90 tych nie wpływał na wyniki bo… poduszki w wielu zachodnich pojazdach okazywały się bezużytecznym dodatkiem (zły moment odpalenia i/lub wypuszczenia powietrza czy nawet kierunek działania w wyniku przemieszczenia kolumny kierowniczej).

FSO Polonez,polskie samochody,borewicz,kredens,PRL,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.