;
Advertisement
Kategorie
  • Samochód zastępczy

    5 lat ago
    Kolizja drogowa pomiędzy dwoma pojazdami mechanicznymi to bardzo ważna sprawa. Na szczęście, gdy oba samochody są ubezpieczone jest możliwość skorzystania z samochodu zastępczego bezpośrednio z OC sprawy zdarzenia. Jest to coś, co wcześniej funkcjonowało tylko za granica. W Polsce ten sposób pojawia się od niedawna, ale mimo wszystko jest to bardzo ciekawe podejście i powinniśmy
  • Wynajem przyczep w Poznaniu – jak szukać?

    5 miesięcy ago
    Dziś wiele sytuacji wymaga od nas elastycznego podejścia. Przykładem może być tutaj przeprowadzka. Coraz częściej zmieniamy miejsce zamieszkania, choćby przez wzgląd na pracę. Czy warto wtedy skorzystać z usług firmy przeprowadzkowej, czy może lepiej samodzielnie uporać się z przewozem swoich rzeczy? Możemy wtedy skorzystać z wynajmu przyczep w Poznaniu, by szybko przewieźć swoje meble i
  • Części samochodowe

    6 lat ago
    Bardzo często zdarza się tak, że nasze samochody posiadają jakieś usterki. Niekiedy może również wystąpić przypadek, gdzie nasze auto uległo kolizji lub zderzyło się z jakąś rzeczą. W takich przypadkach potrzebne są części, które pozwolą naszemu autu przywrócić dawną świetność. Niestety takie części są bardzo drogie, dlatego też wiele osób korzysta z ich zamienników. Jest
Archiwa
Maj 2019
P W Ś C P S N
« Mar    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)

47

Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993r.

 

Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych na YT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedruków są na internecie.

 

Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu :http://youtu.be/UoaI-NuGBN4

 

Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z 2012/13 roku ale do samochodów z lat 80 tych,których testy zderzeniowe też są dostępne na YT i necie(foto).Polonez nie był tak bezpieczny jak ówczesne Mercedesy,Saaby,Volvo serii 200 i 700, Audi 100/200.Ale ówczesny Passat,Golf,Escort,Ascona,Sunny,Civic,Accord itp były bardzo słabiutkie w twej kwestii.”Moda” na bezpieczeństwo przyszła wraz z początkiem lat 90-tych i trwa do dziś…

 

—————————————————————————-

 

W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D,gdyż został zaprojektowany do spełnienia amerykańskich norm zderzeniowych (planowany był eksport).

 

Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia „zachodnia” .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć) testów zderzeniowych publikowanych w zachodniej prasie lat 80/90 tych.Masa własna Poloneza (ok. 1100-1200kg wobec 900-1000kg zachodnich konstrukcji tamtych lat) nie brała się z wyposażenia 🙂

 

Brak poduszek na przełomie lat 80/90 tych nie wpływał na wyniki bo… poduszki w wielu zachodnich pojazdach okazywały się bezużytecznym dodatkiem (zły moment odpalenia i/lub wypuszczenia powietrza czy nawet kierunek działania w wyniku przemieszczenia kolumny kierowniczej).

FSO Polonez,polskie samochody,borewicz,kredens,PRL,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.