;
Advertisement
Kategorie
  • Jak wybrać odpowiedniego mechanika?

    4 lata ago
    Naprawianie samochodów, jest rzeczą naturalną, gdyż ulegają one zepsuciu. Niestety coraz trudniej jest wybrać odpowiedniego mechanika, warsztat, w którym odpowiednio zajmą się naszym samochodem. Warto wiedzieć gdzie się udać, aby nasz samochód trafił w dobre ręce. W tym celu najlepiej poradzić się znajomych, rodziny, którzy już wcześniej korzystali z tego typu usług. W takich przypadkach
  • Ogrzewanie i klimatyzacja

    4 lata ago
    Zakup nowoczesnych samochodów, nawet jeśli są one używane wiąże się z serwisem klimatyzacji. Wymaga ona odgrzybiania, jak również ozonowania, nabijania. Klimatyzacja jest dużym udogodnieniem, szczególnie gdy na dworze jest bardzo duszno i gorąco. Niestety gdy się o nią nie dba można nabawić się choroby. Wszelkiego rodzaju grzyby i bakterie, które się w niej znajdują mogą
  • Najpopularniejsze sposoby transportu

    4 lata ago
    Transport tak samo krajowy jak też międzynarodowy jest obecnie niezwykle rozwinięty. Rozbudowa linii transportowych ma swoje podłoże zwiększeniem oczekiwań społeczeństw. Czym, w takim razie poruszamy się najchętniej? Z tego co można zaobserwować w większości sytuacji życiowych jeździmy autem prywatnym. Zdarza się, że ludzie mają nawet więcej niż jedno auto. Niestety także auta mają wady. Czasami
Archiwa
Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Lip    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)

47

Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993r.

 

Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych na YT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedruków są na internecie.

 

Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu :http://youtu.be/UoaI-NuGBN4

 

Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z 2012/13 roku ale do samochodów z lat 80 tych,których testy zderzeniowe też są dostępne na YT i necie(foto).Polonez nie był tak bezpieczny jak ówczesne Mercedesy,Saaby,Volvo serii 200 i 700, Audi 100/200.Ale ówczesny Passat,Golf,Escort,Ascona,Sunny,Civic,Accord itp były bardzo słabiutkie w twej kwestii.”Moda” na bezpieczeństwo przyszła wraz z początkiem lat 90-tych i trwa do dziś…

 

—————————————————————————-

 

W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D,gdyż został zaprojektowany do spełnienia amerykańskich norm zderzeniowych (planowany był eksport).

 

Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia „zachodnia” .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć) testów zderzeniowych publikowanych w zachodniej prasie lat 80/90 tych.Masa własna Poloneza (ok. 1100-1200kg wobec 900-1000kg zachodnich konstrukcji tamtych lat) nie brała się z wyposażenia 🙂

 

Brak poduszek na przełomie lat 80/90 tych nie wpływał na wyniki bo… poduszki w wielu zachodnich pojazdach okazywały się bezużytecznym dodatkiem (zły moment odpalenia i/lub wypuszczenia powietrza czy nawet kierunek działania w wyniku przemieszczenia kolumny kierowniczej).

FSO Polonez,polskie samochody,borewicz,kredens,PRL,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.