;
Advertisement
Kategorie
  • Pomysł na zamarznięte zamki w aucie

    5 lat ago
    Zima to czas całkiem trudny dla wielu kierowców, a więc rzecz jasna wskazane jest prawidłowo przygotować się na ten okres. Podczas mrozów nierzadko mamy do czynienia z różnorodnymi problemami które są związane z wozem albo też jazdą. Warto więc dowiedzieć się w jaki sposób radzić sobie z poniektórymi z nich. Dziś zastanowimy sobie nad tym
  • Przyjemne podróże

    5 lat ago
    Zwiedzanie nie znanych nam dotąd rejonów jest dla nas nie tylko wielkim przeżyciem ale i przyjemnością. Każdy z nas lubi podróżować a wielu przypadkach wcale nie musimy jechać daleko jechać aby zobaczyć nie znane krajobrazy. Chętnie wybieramy się w niedalekie okolice przy okazji wolnych weekendów. Kilkunastu znajomych i samochód i przygoda jest około godziny od
  • Praca dla najwytrzymalszych

    5 lat ago
    Duże zapotrzebowanie sprawiło że firm kurierskich i transportowych na rynku pojawiło się bardzo dużo. Oprócz dostarczenia przesyłki na miejsce najważniejsze jest dla nich to, aby zapewniać wysoką jakość swoich usług. Do grona najpopularniejszych firm należą globalne marki które obsługują ludzi na całym świecie. Zapewniają transport samochodami i samolotami. Dla każdego z nas najważniejsze jest to,
Archiwa
Maj 2018
P W Ś C P S N
« Gru    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)

47

Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993r.

 

Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych na YT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedruków są na internecie.

 

Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu :http://youtu.be/UoaI-NuGBN4

 

Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z 2012/13 roku ale do samochodów z lat 80 tych,których testy zderzeniowe też są dostępne na YT i necie(foto).Polonez nie był tak bezpieczny jak ówczesne Mercedesy,Saaby,Volvo serii 200 i 700, Audi 100/200.Ale ówczesny Passat,Golf,Escort,Ascona,Sunny,Civic,Accord itp były bardzo słabiutkie w twej kwestii.”Moda” na bezpieczeństwo przyszła wraz z początkiem lat 90-tych i trwa do dziś…

 

—————————————————————————-

 

W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D,gdyż został zaprojektowany do spełnienia amerykańskich norm zderzeniowych (planowany był eksport).

 

Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia „zachodnia” .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć) testów zderzeniowych publikowanych w zachodniej prasie lat 80/90 tych.Masa własna Poloneza (ok. 1100-1200kg wobec 900-1000kg zachodnich konstrukcji tamtych lat) nie brała się z wyposażenia 🙂

 

Brak poduszek na przełomie lat 80/90 tych nie wpływał na wyniki bo… poduszki w wielu zachodnich pojazdach okazywały się bezużytecznym dodatkiem (zły moment odpalenia i/lub wypuszczenia powietrza czy nawet kierunek działania w wyniku przemieszczenia kolumny kierowniczej).

FSO Polonez,polskie samochody,borewicz,kredens,PRL,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.