;
Advertisement
Kategorie
  • Trudny zawód

    5 lat ago
    Na rynku usług znajdziemy obecnie bardzo dużo firm kurierskich i transportowych. Wszystkie starają się zapewniać wysoką jakość swoich usług. Do najpopularniejszych należą oczywiście te najbardziej znane na całym świecie. Zapewniają one transport nie tylko samochodami ale także samolotami. Im szybciej tym lepiej dla każdego z nas szczególnie jeśli zależy nam na czasie. Zapotrzebowanie na tego
  • Ogrzewanie i klimatyzacja

    5 lat ago
    Zakup nowoczesnych samochodów, nawet jeśli są one używane wiąże się z serwisem klimatyzacji. Wymaga ona odgrzybiania, jak również ozonowania, nabijania. Klimatyzacja jest dużym udogodnieniem, szczególnie gdy na dworze jest bardzo duszno i gorąco. Niestety gdy się o nią nie dba można nabawić się choroby. Wszelkiego rodzaju grzyby i bakterie, które się w niej znajdują mogą
  • Co przyda się na wyposażeniu motoru?

    5 lat ago
    Samochody w ostatnich latach coraz częściej zostają zamieniane na motocykle. Są one bowiem bardziej wygodne, jak również dostarczają wielu wrażeń i podnoszą adrenalinę. Motocykle, jak również skutery są idealną propozycją dla każdego, kto lubi czuć wiatr we włosach. Niestety bardzo wiele osób zapomina podczas zakupu motocykla, bądź skutera o podstawowych akcesoriach, które mogą nam się
Archiwa
Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Sie    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)

47

Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993r.

 

Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych na YT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedruków są na internecie.

 

Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu :http://youtu.be/UoaI-NuGBN4

 

Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z 2012/13 roku ale do samochodów z lat 80 tych,których testy zderzeniowe też są dostępne na YT i necie(foto).Polonez nie był tak bezpieczny jak ówczesne Mercedesy,Saaby,Volvo serii 200 i 700, Audi 100/200.Ale ówczesny Passat,Golf,Escort,Ascona,Sunny,Civic,Accord itp były bardzo słabiutkie w twej kwestii.”Moda” na bezpieczeństwo przyszła wraz z początkiem lat 90-tych i trwa do dziś…

 

—————————————————————————-

 

W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D,gdyż został zaprojektowany do spełnienia amerykańskich norm zderzeniowych (planowany był eksport).

 

Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia „zachodnia” .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć) testów zderzeniowych publikowanych w zachodniej prasie lat 80/90 tych.Masa własna Poloneza (ok. 1100-1200kg wobec 900-1000kg zachodnich konstrukcji tamtych lat) nie brała się z wyposażenia 🙂

 

Brak poduszek na przełomie lat 80/90 tych nie wpływał na wyniki bo… poduszki w wielu zachodnich pojazdach okazywały się bezużytecznym dodatkiem (zły moment odpalenia i/lub wypuszczenia powietrza czy nawet kierunek działania w wyniku przemieszczenia kolumny kierowniczej).

FSO Polonez,polskie samochody,borewicz,kredens,PRL,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.