;
Advertisement
Kategorie
  • Samochody dostawcze i ciężarowe

    5 lat ago
    Bardzo dużym zainteresowaniem w ostatnich latach cieszą się usługi firm oferujących przewóz rzeczy. Najczęściej są to duże firmy, które zajmują się transportem międzynarodowym. Z ich usług korzystają ogromne przedsiębiorstwa, które muszą dostarczyć swój produkt, towar do odległego miasta lub kraju. Najczęściej zorganizowanie takich transportów wymaga dobrego zgrania logistycznego. Jedna osoba zleca swoim kierowcom kursy. Mają
  • Wakacyjne linie autobusowe

    5 lat ago
    W okresie wakacji wiele firm przewozowych oferuje swoim klientom przejazd autobusem, do najbardziej pożądanych w tym okresie kurortów. Wyjazdy takie odbywają się najczęściej z mniejszych i większych miasteczek, które znajdują się na trasie przejazdu. Jest to ciekawa propozycja dla każdego, kto nie chce być kierowcą przez kilka a nawet kilkanaście godzin. Ponadto takie przejazdy autokarem
  • Samochód zastępczy

    4 lata ago
    Kolizja drogowa pomiędzy dwoma pojazdami mechanicznymi to bardzo ważna sprawa. Na szczęście, gdy oba samochody są ubezpieczone jest możliwość skorzystania z samochodu zastępczego bezpośrednio z OC sprawy zdarzenia. Jest to coś, co wcześniej funkcjonowało tylko za granica. W Polsce ten sposób pojawia się od niedawna, ale mimo wszystko jest to bardzo ciekawe podejście i powinniśmy
Archiwa
Lipiec 2018
P W Ś C P S N
« Cze    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)

47

Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993r.

 

Późniejszy ukośny test z manekinami jest dostępny u innych na YT.Wyniki pisemne tego ukośnego testu w postaci skanów i przedruków są na internecie.

 

Dla porównania większa ,ale nie kontrolowana strefa zgniotu :http://youtu.be/UoaI-NuGBN4

 

Czytajcie ze zrozumieniem , nie porównujcie do samochodów z 2012/13 roku ale do samochodów z lat 80 tych,których testy zderzeniowe też są dostępne na YT i necie(foto).Polonez nie był tak bezpieczny jak ówczesne Mercedesy,Saaby,Volvo serii 200 i 700, Audi 100/200.Ale ówczesny Passat,Golf,Escort,Ascona,Sunny,Civic,Accord itp były bardzo słabiutkie w twej kwestii.”Moda” na bezpieczeństwo przyszła wraz z początkiem lat 90-tych i trwa do dziś…

 

—————————————————————————-

 

W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D,gdyż został zaprojektowany do spełnienia amerykańskich norm zderzeniowych (planowany był eksport).

 

Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia „zachodnia” .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć) testów zderzeniowych publikowanych w zachodniej prasie lat 80/90 tych.Masa własna Poloneza (ok. 1100-1200kg wobec 900-1000kg zachodnich konstrukcji tamtych lat) nie brała się z wyposażenia 🙂

 

Brak poduszek na przełomie lat 80/90 tych nie wpływał na wyniki bo… poduszki w wielu zachodnich pojazdach okazywały się bezużytecznym dodatkiem (zły moment odpalenia i/lub wypuszczenia powietrza czy nawet kierunek działania w wyniku przemieszczenia kolumny kierowniczej).

FSO Polonez,polskie samochody,borewicz,kredens,PRL,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.